zondag 29 maart 2015

Lappendeken


Als ziekenverzorgster kom ik bij veel lieve mensen en enkele van die dames zijn nog bezig met handwerken. Als actief handwerkster heb ik genoeg gespreksstof om samen te kletsen over dit onderwerp en vanzelf komt het gesprek op de verkoop van mijn handwerk voor de Gaarkeukens in Israël. Er wordt dan meegedacht en soms ook meegewerkt.

Zo heeft een mevrouw voor mij stapels lapjes gebreid in allerlei kleuren die ik dan weer aan elkaar haakte tot twee lappendekens die ik vervolgens mocht verkopen. Toen de grootste deken af was heeft deze nog een tijdje bij deze mevrouw over de bank gehangen, zodat alle zusters en familie konden zien wat er van al die lapjes geworden was.


Dit is zo'n mooi verhaal van mensen die in hun kleine beperkte wereldje iets voor een ander willen betekenen en daar ontzettend veel plezier aan beleven. Inmiddels leeft deze mevrouw niet meer maar ik heb er deze dierbare herinnering aan overgehouden.

Groetjes, 
               Ariena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten