donderdag 23 april 2015

Mijn eerste quilt

Al heel lang loop ik rond met het idee om een quilt te maken met een bijbels thema.
Hoe ga je dat doen als je de techniek van het quilten niet kent?
Daar moest ik dus als eerste mee aan de slag. Ik heb mij opgegeven voor een quilt cursus die gehouden werd bij Stitchee. Met alle benodigdheden, lapjes, liniaal, spelden, enz., brak de eerste cursusavond aan. De eerste les dacht ik, "zal dit echt wel wat voor mijn zijn? Alles moet zo precies en ben ik dat wel?" Ik kan je zeggen, het is ontzettend leuk om te doen en je ziet onder je handen het ene na het andere mooie blok ontstaan. Elke les een blok met een andere techniek. Ik vond het zo leuk om te doen dat ik elke les twee blokken heb gemaakt met het zelfde patroon alleen in andere kleuren. De laatste twee lessen hebben we besteed aan de afwerking van de quilt. Een hele klus hoor, maar het is dan ook de moeite waard! Ook mag het label met je naam en het onderwerp of het nummer van je quilt niet ontbreken. Tijdens het maken van de quilt heb ik al bedacht waar ik het wilde ophangen. In het trapgat. Ik ben erg blij met deze blikvanger.

Groetjes, Ariena












1 opmerking:

  1. De quilt is supermooi geworden.
    De kleuren en verschillende blokken passen erg goed bij elkaar.
    Succes met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen