dinsdag 11 augustus 2015

Kraamkado's

Omdat ik uit een groot gezin kom van zeven kinderen is er ook een generatie aan leeftijdverschil bij de neefjes en nichtjes. Het is dan ook ontzettend leuk om met een eigen gemaakt kraamkado op visite te gaan. Zo is het idee ontstaan voor deze stoere naamslinger voor mijn neefje Benjamin.
Ik heb uitgeprinte letters als patroon gebruikt om het vilt uit te knippen en met een festonsteek in elkaar gezet. Aan elkaar rijgen met een paar stoere kralen er tussen en je hebt een prachtige naamslinger.






Voor mijn nichtje Florence heb ik een naamslinger gemaakt met uilen. Dit voorbeeld hebben we zien hangen in een winkel en mijn zusje was direct verkocht. Samen hebben we de stof uitgezocht.
De uilen worden met knijpers, wat ook de oren zijn, op het kaartje vast gezet. Van de restjes aan beide kanten een hart gemaakt. Zo is het een prachtige slinger geworden.














Toen m'n nichtje Sifra werd geboren werd het geen naamslinger maar heb ik een prachtige deken gebreid met Bamboe, gekocht bij Stitchee. Het is heerlijk zacht en lekker warm. Om er een leuk kraamkado van te maken heb ik er ook nog schoentjes bij gehaakt en een knuffel doekje met een schapenkopje. Al met al is het een mooi kraamkado geworden.

Groetjes, Ariena


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten